Метавсесвіт у найближчій перспективі: як зміниться наше життя

  • 23 січня 2022
  • Новини
  • 0
  • 281
Метавсесвіт у найближчій перспективі: як зміниться наше життя

Поняття «метавсесвіт» регулярно згадують в інформаційних заголовках, а все більше великих компаній і корпорацій заявляють про необхідність освоювати цей напрямок. Більше того, поки не присвячені темі користувачі тільки знайомляться з можливостями цифрових технологій, люди з великим досвідом взаємодії вже користуються перевагами, які надають платформи. Що таке метавсесвіт і як він може вплинути на наше майбутнє, розуміємось у статті нижче.

Метавсесвіт: суть та властивості

Говорячи про метавсесвіт, мають на увазі суміщений діджітал простір, свого роду замкнуту систему, в якій можна увійти через інтернет. Реалістичні відчуття досягаються за рахунок використання технологій віртуальної (VR) та доповненої реальності (AR). У геймінгу метавсесвіт – це світ, у якому ігрові персонажі вільно пересуваються та взаємодіють із елементами місцевості, а також іншими учасниками процесу.

Як виникли метавсесвіти? Користування комп'ютерними технологіями сьогодні доступне більшості користувачів, що стимулює розробників робити технології ще більш простими та зрозумілими для більшості людей. Відповідно до цієї закономірності була розроблена концепція метавсесвіту, яка робить користування цифровими можливостями ще більш комфортним та зрозумілим. Поділ між реальністю та віртуальним світом стирається. У контексті цього інтернет-сайти, соцмережі та месенджери поєднаються в одне ціле – нове продовження реальності.

Марк Цукерберг описує це поняття як втілений інтернет. За його словами, користувачі не дивляться на контент, а знаходяться всередині інтернет-простору. Це свого роду додатковий вимір, зробити крок в який легко, варто лише надіти спеціальні окуляри.

Є ще один фактор, який сприяв популяризації ідеї метавсесвіту. Пандемія вірусу, що трясе планету з 2022 року, змушує переходити в онлайн формат роботи та навчання, навіть розваг та відпочинку. І якщо в найближчому майбутньому коронавірус вдасться перемогти, попит на технології не знизиться – адже переваг такого рішення багато. Так, віддалена взаємодія у межах виконання робочих зобов'язань чи навчання дозволяє заощаджувати на оренді приміщення, відмовитися від послуг персоналу тощо.

На перший погляд, така реальність видається неможливою. Але умови, в яких ми живемо сьогодні, доводять інше: співробітники офісів вимушено працюють у віддаленому режимі, періодично влаштовуючи очні зустрічі. Те саме стосується і навчальних програм.

Говорячи про метасвіт, не можна заперечувати їх серйозний вплив на суспільство вже зараз:

  • Величезний набір функціоналу у такому віртуальному просторі дає користувачеві можливість соціально взаємодіяти з іншими. Масштаби, в яких межі цифрової поведінки розширюються, можна порівняти з появою перших телефонів або доступу широких мас до інтернету;
  • Віртуальний простір націлений на корекцію проблем суспільства, але в той же час у ході користування виникають нові порожнечі та кризи, вирішувати які належить у недалекому майбутньому;
  • Поняття метавсесвіту може включати економічний компонент, що передбачає використання технології блокчейн для поєднання віртуальної та реальної економічної систем.

Нижче ми розглянемо, як метасвіт може вплинути на наше майбутнє.

Інтеграція в ігровий простір: що це дає

Інтеграція в ігровий простір: що це дає

Приставка "мета" вказує на необмеженість можливостей. Тобто користувачі в цифровому просторі можуть робити практично все, що їм недоступне у фізичному світі. Ця особливість з одного боку відкриває плюси технології, з іншого – породжує нові виклики.

Прототипом метавсесвітів вважається MMORPG – ігровий жанр, що набув популярності у 2000-х. Вже тоді педагоги, психологи та інші фахівці говорили про можливу шкоду ігор для психіки дітей та підлітків. Висувалися гіпотези про виникнення ігрової залежності, проте подальші дослідження вказали, що виникає вона на основі проблем у відносинах із членами сім'ї та однолітками.

З іншого боку, серед інших джерел зазначено, що онлайн-ігри можуть посилювати деякі соціальні навички, наприклад, такі, як взаємодіяти в групі, проявляти гнучкість і т.д. Ефект занурення, який забезпечують метасвіт, розвивають у користувачах емпатичні здібності. Так, у цифровому просторі персонажі вчаться співпереживати один одному, за аналогією про те, як ми виявляємо емпатію до інших членів суспільства в реальному світі. Потужна інтеграція соціального та розважального сегменту – великий плюс, який дозволить посилити взаємодію між гравцями.

Нові можливості для роботи онлайн

На базі метавсесвіту можна створювати комфортні умови для продуктивної роботи онлайн, а також ефективної взаємодії між членами команди. Роботизація та автоматизація рутинних процесів спрощує обов'язки посад і дозволяє не втрачати показників діяльності компанії, які демонструються в офлайн режимі.

Величезне значення для офісної команди має і взаємодія, обговорення питань очно, нехай і метавсесвіту. Так, простір Workrooms з його віртуальними кімнатами дає можливість усім співробітникам віддалено збиратися в одному офісі та відчувати реальні емоції від контакту зі співробітниками. А ось додаток Immersed зі спеціальною гарнітурою перенесе робоче місце у цифровий вимір.

Нові можливості для роботи онлайн

Темна сторона метавсесвіту

Вихід фільму «Матриця» став свого роду пророцтвом: сьогодні деякі користувачі у метавсесвіті перестають відрізняти реальність від симуляції, що негативно позначається на якості життя у фізичному світі. Погоня за сюрреалістичними відчуттями не дає можливості оцінити принади реального життя, отримати задоволення від живого спілкування з друзями та близькими.

Ще одна проблема – агресивна поведінка користувачів, яка виливається у кібербулінг. У 2018 році став відомий випадок злому платформи Roblox. Хакер створив умови для того, щоб персонажі платформи вчинили насильство щодо аватара неповнолітньої геймерки. І нехай Roblox не дає такого ефекту занурення, як віртуальні ігри, але правопорушення та злочини у цифровому вимірі мають спричиняти покарання. Основна проблема в тому, що контролю вимагає не контент, а поведінка користувачів. Тому потрібна нова система модерації, розробити яку потрібно.

Нарешті, досягти рівності цифрових можливостей сьогодні неможливо, оскільки лише невеликий відсоток користувачів має обладнання високошвидкісного інтернет-підключення і гарнітурами/комплектами. І це ще один виклик, породжений метавсесвітом.

Метавсесвіт – частина нашого життя, без якого неможливо уявити майбутнє. Але цифрові технології підлягають вдосконаленню – як технічному, і у плані контролю що відбувається усередині простору.

Коментарі

Автор

Катерина Петрова

Катерина Петрова

Редактор / Fibi.tech

Кількість статей: 320

    Поділитися в соцмережах